mandag 12. mai 2014

Sydenferie med baby "must haves"

Hola! 
Familien Wik/Strand er i Spania og koser seg;-) 
I den forbindelse vil jeg gjerne komme med noen tips til andre familier som også har tenkt seg til syden med en liten baby:-) 


Nr 1. Vogn
Vi fant ut at det ikke finnes bilstoler på bussen og heller ingen mulighet til å feste en medbrakt stol så vi bestemte oss for å leie bil og sete. Mens jeg undersøkte priser for å leie bil fant jeg ut at vi måtte leid den største -og dyreste bilen for å få plass til barnevognen vår som er en emmaljunga limited edision fra 2009. Altså de emmaljunga vognene er jo enorme å drasse med seg på tur.. fant fort ut at det var penger å spare på å heller kjøpe en trille med liggestilling og valget falt på Quinny zapp xtra vognen. Den liten, lett og ser i tillegg bra ut. Prisen er heller ikke den værste (mener jeg da). Vi kunne da klare oss med å leie en Vw Polo:-) (ja vi fikk plass til både vogn og bagasje uten problemer). Jeg angrer ikke det minste på kjøpet! Vesla koser seg max i den når vi triller rundt;-) 

Nr 2. Solskjerming
De minste skal ikke være i solen og skal helst heller ikke smøres med solkrem.  Det er allikevel ikke noe problem å ha med baby på tur om man holder seg i skyggen ved bassenget, har UV drakt til å bade i (i tilfelle det skulle dukke opp sol selv om man prøver å være i skyggen) + solhatt;-) på stranda er det et "must" og ha UV telt. Der kan man også gjemme seg litt når man ammer;-) her hvor vi er har hotellet et oppvarmet innendørs basseng og der elsker vesla vår å bade, helt skjermet fra solen:-)

Nr 3. Flyturen og flyplassen
Når man sjekker inn bagasjen så gir man også fra seg vogna, da må man ha bæresele eller bæresjal. Vi har et elastisk bæresjal som kom godt med på flyplassen! Aner ikke hva jeg skulle gjort uten! :-) når man kommer ombord på flyet er det smart å amme/mate med flaske under takeoff og landing.  Dette hjelper de små med trykket:-) 

Nr 4. Bagasjen
Den lille trenger mye! Men ikke fortvil. Har hotellet vaskeri? Da er det ikke nødvendig å ha med hele klesskapet;-) det som er viktig å ta med er: bleier (vanlige og badebleier), våtservietter, gulpekluter, salve, termometer, stikkpiller, smokken, flasker til vann eller mme, dyne, tepper/pledd til å ligge på på dagtid, kosekluten og noen leker:-) 

Det var det jeg kom på i farta! :-D har du noen spm så er det bare å spørre:-)

Nå er det natta! Må lade batteriene til jeg skal ut å handle Converse sko til barna i morgen;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på dine ord! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...